Jednym z wielu elementów do przygotowania są błotniki przednie. Jest to trudne i odpowiedzialne zajęcie, ponieważ błotniki przednie, atrapa jak i maski, są na pierwszym planie i wyprowadzenie idealnych obłości to nie lada wyzwanie – każda minimalna niedoskonałość będzie widoczna na lakierze.
Teraz, kiedy karoseria jest już wstępnie wyprowadzona i pokryta szpachlą natryskową – niech sobie schnie, a w tym czasie można przygotowywać następne elementy karoserii , – drzwi, błotniki przednie, maski i atrapę.
Następną warstwą po szpachlowaniu jest szpryc – czyli szpachlówka natryskowa. Warstwa ta pozwoli doprowadzić powierzchnię do idealnej gładkości, uzupełni drobne nierówności i rysy po papierach ściernych przy szlifowaniu szpachlówki. Wszystkie materiały jakie zostały do tej pory zastosowane są z firmy: NOVOL For Classic Car.
NOVOL P-S
Poliestrowa szpachlówka natryskowa z kolorystycznym wskaźnikiem poziomu polimeryzacji „Mixing Indicator”. Szpachlówka natryskowa P-S służy do końcowej obróbki powierzchni pełniąc rolę szpachlówki wykańczającej.
Najbardziej czaso i pracochłonnym zajęciem jest szpachlowanie i szlifowanie, aby doprowadzić powierzchnię do idealnej. Na tym etapie zastosowana była szpachla aluminiowa firmy: NOVOL For Classic Car
NOVOL ALUMINIUM
Szpachlówka z pyłem aluminiowym przeznaczona do profilowania silnie nagrzewających się detali, szczególnie pokrywy silnika, a także dachu czy górnych partii błotników.
Po podkładach, gumach i barankach kolej na lakier. Dlatego też wnętrze adlera zostało pomalowane lakierem akrylowym. Jest to ostatnia warstwa lakieru pod tapicerką, na którą zostaną przyklejone jeszcze maty wygłuszające. Natomiast na zewnętrznej części karoserii trwają już prace przygotowawcze pod lakier – czyli szpachlowanie. Wszystkie materiały lakiernicze użyte przy renowacji tego ADLERA są firmy: NOVOL For Classic Car – to produkty i technologia wspierająca wszystkie etapy prac, rozpoczynając od oczyszczenia i wstępnego zabezpieczenia antykorozyjnego poprzez zabezpieczenie podwozia i nadkoli, aż do przeprowadzenia właściwego zabezpieczenia antykorozyjnego karoserii oraz nałożenie poszczególnych warstw szpachlówek, podkładów, aż wreszcie koloru i lakieru.
W wolnych chwilach kolega Rysiek – „męczy drewno”
Teraz po podkładzie epoksydowym czas na zabezpieczenie wszystkich łączeń blach ,
oraz spoin, które wykonujemy gumą przeznaczoną do tych celów.
Na tak przygotowane podwozie możemy położyć zabezpieczenie antykorozyjne
– baranek , który w następnym etapie zostanie pomalowany lakierem.